Műhelymunka: Mentálhigéné

A program kidolgozása kapcsán törekedtünk rá, hogy a diákok életében hangsúlyosan megjelenő területeteket figyelemmel kísérjük. A projektben alkalmazott  mentálhigiénés szakember csoportos és egyéni foglalkozásokat fog tartani.

A megbeszélés során ennek az ütemtervét beszéltük át és az érinteni kívánt tématerületet:

  • Ki vagyok én?” a mai fiataloknak 13-18 év között ez a fő kérdése. Keresik az útjuk, ekkor ismerik meg önmagukat, képességeket, határaikat, céljaikat. Elkezdenek tervezni pl. továbbtanulás, szakma stb. Ebben a témakörben, a diákok saját magukkal ismerkednek. Teret és időt biztosítunk arra, hogy az önismeretük mélyüljön és az önbizalmuk erősödjön.
  • Drogprevenció: függőség, szenvedélybetegség, az asszertív kommunikáció, a nemet mondás, drogok hatásai.
  • Társas kapcsolatok:      konfliktuskezelés,           asszertív             kommunkáció, barátság,            szerelem, párkapcsolat.
  • Bűnmegelőzés: mi a bűnmegelőzés három szakasza közül, a primert tudjuk alkalmazni, méghozzá önismerettel. Ózd környékén növekszik a bűnözés, amiben szerepet játszhat a munkanélküliség, szegény rétegek, a nagyvárosok nyomornegyede és ez a gyerekekre is hatással van.. Az egészséges életvitel, normakövető életmód, az áldozattá és elkövetővé válás megelőzője. Ebben segít a bűnmegelőzés. Indulat-/agressziókezelés, deviancia, szocializáció, bántalmazásra pl. iskolai stb.
  • Család: ezekkel a feladatokkal megtudjuk, hogy a fiatalnak hol a helye, szerepe a családban, hogy érzi magát. Milyenek a kapcsolatai. Szeretne-e változtatni, mit tesz a változásért.

Hogyan működik a családban a kommunikáció, a bizalom. A család milyen értékek, szabályok szerint funkcionál.