Kézzel, szívvel, lélekkel – A DIACONIA márka története

A Magyar Református Szeretetszolgálat több mint két éve ad lehetőséget hátrányos helyzetű teleülésen élő embereknek a magas színvonalú bőrművesség kitanulására, ezáltal pedig megbecsült érték teremtésére a világban. Juhász Mártont, a Jobbadni Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, az MRSZ szolgálatfejlesztési igazgatóját kérdeztük a márka születéséről, az üzenetéről és a jövőbeni tervekről.

 

Hogyan indult el a DIACONIA márka?

Több mint 2 éve indultunk el a bőrtermékek készítésének útján a Felzárkózó települések program részeként. Eleinte Jobbadni márkanéven futottunk, az MRSZ zöld bárányos logóját használtuk, és inkább saját elképzelések, ötletek alapján készültek termékeink. A tavalyi év során azonban összefogtunk Bozsik Szilvia és Pankotai Csaba alkotóművészekkel, akik ezen a területen nagy tapasztalattal rendelkeznek. Eldöntöttük, hogy a bőrművesség mellett a textil- és a kerámia területén is elkezdjük a termékek gyártását, viszont mindezt már az új, letisztult DIACONIA márkanév használatával tesszük. Mezőladányban található a bőrműhelyünk, Zemplénagárdon pedig a textil és kerámia megmunkálása zajlik Szilvia és Csaba segítségével.

Milyen termékek készülnek? Melyik a legnépszerűbb közülük?

Elsősorban nők számára készítünk termékeket, mint például a kézzel készült fülbevalók, karkötők, táskák, neszesszerek, sminkkészlet tartók, textil válltáskák, de ugyanakkor van számos uniszex termékünk is, ilyenek a laptoptartók, kisebb asztali tárolók, egérpadok, bőrövek és pénztárcák. A legnépszerűbb termékünk egyértelműen a többféle színben elérhető DIACONIA bőrtáskák, köszönhetően letisztultságának, eleganciájának és egyediségének. A kerámia bögrék és tálcák gyártásának kezdetekor észrevettem, hogy nincs két egyforma darab. Bevallom, ez eleinte kicsit zavart, majd rájöttem, hogy a tökéletlenség szépsége ugyanúgy megmutatkozik az embereknél is, így mostanra kifejezetten tetszik bennük, hogy különbözőek.

Hol kaphatóak a termékek?

A bőrtermékek jelenleg Budapesten a Paloma Artspace üzletházban található márkaboltunkban kaphatóak. A kerámia- és textiltermékek a hamarosan megnyíló bemutatótermünkben és üzletünkben lesznek először elérhetőek, amely a Récsei Centerben nyitja meg kapuit a vásárlók előtt szeptember első felében. Nagyjából egy hónapja elindult a webshopunk is a www.diaconia.hu oldalon, ahol jelenleg táskákat, bőr ékszereket, öveket, kulcstartókat és tolltartókat lehet vásárolni.

Mi a márka missziója, üzenete?

Célunk, hogy a szociálisan hátrányos helyzetűek számára lehetőséget biztosítsunk a munkaerőpiaci részvételre. A Felzárkózó települések programunkat erősítik a termékeket gyártó munkatársak, így az alacsony iskolai végzettségűek, a fogyatékkal élők, a megváltozott munkaképességűek, valamint a nemzeti kisebbséghez tartozók is bebizonyíthatják, hogy mindenki képes értéket teremtő munkavégzésre. Szilvia és Csaba számára nagy kihívás betanítani a bonyolult folyamatokat, viszont nagyon lelkesen végzik a munkájukat, nem is akármilyen eredménnyel.

Be szeretnénk bizonyítani, hogy prémium minőségű termékek gyártására is képes lehet egy hátrányos helyzetű személy, ugyanakkor azt szeretnénk, ha elsősorban a minőség miatt vásárolna valaki tőlünk, nem pedig azért, mert megváltozott munkaképességűek gyártották a terméket.

Mik a tervek a jövőre nézve?

Szeretnénk jobban nyitni a világ felé. Az egyházon belül viszonteladói hálózatunk bővülni fog, és további helyszíneket keresünk a márka népszerűsítésére, a termékek értékesítésére. Egy profi marketinges céggel fogunk együttműködni a közeljövőben, így szakemberekkel együtt építhetjük márkánkat, köszönhetően a MOL-Új Európa Alapítvány támogatásának. Ezen kívül terveink közt szerepel egy almárka kidolgozása is, viszont erről még nem beszélhetek hosszabban.