Történelem tananyagok a rendszerben

Fontosnak érezzük, hogy olyan kiegészítő anyagokat tudjunk a programban résztvevő diákoknak nyújtani, amelyek valóban hasznosan segítik a tantárgyi tudás hatékony iskolán kívüli elsajátítását. Ezért indítottuk útjára az EduVlog sorozatot, ahol gimnazisták, és önkéntes tanárok segítségével állítottunk össze olyan érdekes, videó- alapú tartalmakat, amelyek segítségével sokkal könnyebben lehet elsőre akár száraznak tűnő tartalmakat is fogyasztani 🙂  A tananyagok felépítése a következő:

  • Bevezető képek, az érdeklődés felkeltésére képes vizuális tartalom
  • Összefoglaló, 10 mondatban a részletekről – „ha csak 10 mondatot tanulsz meg a világgazdasági válságról, akkor ez a 10 legyen az’
  • Videó tartalom: itt maximum 5 (de inkább 4) percben összefoglaljuk a legfontosabb (vagy éppen legérdekesebb) tudnivalókat, animációkkal, filmrészletekkel, rengeteg vizuális elemmel!
  • Kihívások: minden tananyagban lehetőség nyílik arra is, hogy a megszerzett tudást tovább gyakorokluk, hiszen több ‘kihívás’ várja a történelemtanulásra vágyókat!
  • Végül, de legkevésbé sem legutolsósorban, összefoglaló, gondolkodtató kérédseket találunk a tananyag végén. Itt – legyen szó bármennyire is történelemről – nem biztos, hogy léteznek kizárólag jó, vagy éppen rossz válasok. Lehetőség nyílik arra, hogy beszélgessünk fontos történelmi eseményekről, és elgondolkodjunk arról, mi miért történt, történhetett, netán miként történhetett volna …