Pályaorientációs műhelymunka
A műhelymunka során a pályázat munkatársai közül a pályaorientációs szakemberek a szakmai vezető és a digitális pedagógiai asszisztens volt jelen. A megbeszélés során kidolgoztuk a pályázat pályaorientációs modulját a főbb irányokat terveztük meg.
A szeptembertől bevonni kívánt diákoknak 7. osztályban már fontos hangsúlyozni a pályaválasztás fontosságát és megismertetni őket különböző szakmákkal.
Főiskolák felkeresése pedagógiai és gyógypedagógiai szakok megkeresése vetődött fel, ahol a hallgatók akár gyakorlatként elszámolhatnánk a projektben végzett munkájukat. Ötletként felvetődött, hogy csatlakozhatnának a mentor programunkhoz.
Szó esett a helyiek részéről, mely vállalatok jöhetnek szóba, akár egy duális képzés megszervezéséhez. És mely helyi cégeknél működik is ez a fajta módszer az egyetemisták keretében. De cél más cégek megkeresése is, hol látják magukat ebben a programban, milyen terveik vannak, milyen végzettségű szakemberekben van hiányuk, kiknek a továbbképzését támogatnák a jövőben. Szó esett még az iparkamarák prognózisáról, melyek a hiányszakmák, hová fordítják a legmagasabb támogatásokat.