Egy különleges, interaktív tárlattal irányítja rá a figyelmet a tudatos adományozásra a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Magyarországi Református Egyház. A kiállítási darabok között jó és rossz gyakorlatokra egyaránt találunk példát, sőt a szervezők olyan lehetséges szolgáltatásokra, tárgyi adományokra (tisztálkodószerek, ágynemű, törölköző, fejlesztő játékok, tanszerek) is felhívják a figyelmet, melyekre elsőre nem is gondolnánk, hogy hasznosak lehetnek (jogi segítségnyújtás, festés, utazási bérlet). A tárlatot június 5-én, a Postamúzeumban nyitották meg, ahol például egymás mellett láthatunk két egyforma plüss állatot, amelyből az egyik sérült és koszos, a másik viszont tiszta és hibátlan. Fontos ugyanis, hogy tisztában legyünk azzal, hogy az adományaink közvetlenül a rászorulókhoz jutnak el, nincs köztes állomás, ahol kijavítják, kimossák, kipucolják a tárgyakat. Ezekről az adományozóknak kell gondoskodniuk, mielőtt csomagba, dobozba kerülnek felajánlásaik.

A kiállítással párhuzamosan egy figyelemfelhívó közösségi-médiakampány is kezdetét veszi a Szeretetszolgálat Facebook oldalán. Ahol többek között hasznos tippeket kaphatunk arra, hogyan is érdemes használt ruhát, cipőt felajánlani, és arról is több információt tudhatunk meg, hogy miért is jelenthet hathatós segítséget, ha valaki szaktudásával segít. A kampányhoz egy kisfilm is készült, mely a MRSZ facebook-oldalán tekinthető meg.

A szervezők bíznak benne, hogy a kampány hatására tovább fejlődhet a hazai adományozási kultúra és ezáltal még több rászorulóhoz juthat el valós segítség.

„Talán a legfontosabb alapszabály, hogy mindig olyan dolgot adományozzunk, amit mi magunk is szívesen fogadnánk” – mondta el Juhász Márton, a Magyar Református Szeretetszolgálat ügyvezető igazgatója. „A tárlat remek alkalom arra, hogy a lehető legszemléletesebb módon mutassuk be az emberek számára, egy kis plusz odafigyeléssel egy megunt játék, hangszer vagy ruhanemű egy rászoruló családnál még jó szolgálatot tehet” – tette hozzá.

A kiállítás apropója egy most induló, zárt informatikai rendszer volt, melyet a református egyházközségek használhatnak majd. Az oldal összegyűjti a felajánlásokat és azokat, akiknek segítségre van szüksége.
A weboldal alkalmas lesz a támogatások nyomon követésére, így a támogató biztos lehet benne, hogy a felajánlott szolgáltatás vagy tárgy oda kerül, ahová szánta. A cél egy dinamikusan működő felület megalkotása volt, ahol segítők és segítségre szorulók megtalálják egymást.
A Még Jobb Adni kampány első üteme 2018 decemberében volt, akkor a tartós élelmiszer adományozással kapcsolatos, legfontosabb tudnivalókat állította fókuszba a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Magyarországi Református Egyház. Az akció rendkívül sikeresen volt, az adományozás mértéke 15%-kal növekedett, valamint a beérkezett adományok minősége is lényegesen javult.
Az adományozási kultúra fejlesztése mellett, fontos célkitűzése a programnak a lakosság rezilienciájának növelése, melyet célzott támogatással és életvezetési tanácsadással kíván elérni projekt. A kísérleti program négy helyszínen zajlik: Kisszekeres, Jánd, Szatmárcseke, Dencsháza. Az adományozási programot az ezeken a településeken összegyűjtött tapasztalatok alapján terjesztik ki országos szintre. A projekt az Európai Unió támogatásával valósul meg, az EFOP-1.3.7-17 programszámot viselő, „A társadalmi kohézió erősítése az egyházak és civil szervezetek közösségfejlesztő tevékenységének bővítésével” címmel, a Széchenyi 2020 program keretében 50 millió forint európai uniós vissza nem térítendő támogatással.
További információ a projektről:
weboldal: www.megjobbadni.hu
Facebook: Magyar Református Szeretetszolgálat, Magyarországi Református Egyház