Gyermekek iskolai felzárkóztatása
I. Iskolai szociális munka
Az iskolai beilleszkedés és felzárkózást támogatásának céljával összehangban az iskolai helyszíneken megvalósuló tevékenység lényege, hogy egyéni vagy csoportos (iskolaközösség) szükségletek alapján (a pedagógus, a szülő, a szülői munkaközösség, migráns hátterű tanuló), eseti vagy rendszeres jelleggel tanácsadást biztosít a kortárs iskolai közösségbe való beilleszkedéshez kapcsolódóan és támogatás nyújt az esetleges kulturális eltérésekből fakadó konfliktusok feloldásában.
II. Mentorálás (iskolai beilleszkedést és felzárkózást elősegítő)
Az iskolai beilleszkedést és felzárkózást elősegítő mentorálás folyamatos kiegészítő résztevékenysége a migráns hátterű gyermekek iskolai beilleszkedését és felzárkóztatását elősegítő tevékenységeknek, egyéni formában, egyéni szükségletek alapján, a migráns hátterű gyermekekkel való szakmai munka részeként, szükség szerint, eseti vagy rendszeres jelleggel.
III. Korrepetálás
Az Alapítvány mentortanárai korrepetálás keretében, tantárgyi ismeretekhez kapcsolódóan, egyéni igények mentén kidolgozott fejlesztési tervekre támoszkodva segítik a tanulási nehézségekkel, elmaradásokkal küzdő migráns hátterű gyermekek tanulmányi felzárkózását.
IV. Iskolai kulturális program
Szakkörök formájában nyújtunk foglalkozásokat, melyek a csoportkohéziót és a kortárs közösségbe történő beilleszkedést segítik elő. A tevékenység tematikusan, a projekt szakmai tevékenységeihez szorosan kapcsolódó, kulturális témában valósulnak meg, iskolai körülmények között.